tisdag 30 mars 2010

Kittykatt


Naturligtvis ska väl en Kitty-älskande fyraårig flicka få sin egen hemsydda Kitty-klänning?!
Det här tyget köpte jag för ett bra tag sen, men lusten att sy infann sig bara inte då...
Men i helgen blev jag lite sugen igen! Och som tur var så hade vi lillan här den helgen, så det gick att mäta på henne direkt...vilket underlättade en hel del eftersom mönstret är mitt eget..




Jag är riktigt nöjd med den här klänningen, och för första gången i mitt liv har jag provat att sy med tvillingnål. Det ser så mycket proffsigare ut när man använder sig av den...och inte var det särskilt krångligt heller så det ska jag absolut fortsätta med!
Jag märker att jag har lärt mig en hel del av mina tidigare misstag, så den här klänningen är faktiskt den som jag är mest nöjd med hittills...
Och jag kan avslöja att lilltjejen är mer än nöjd med sin nya fina klänning! *ler*

Annars har jag inte gjort så mycket annat än att sy den här helgen.
Jag lyckades nämligen dra på mig magsjuka så jag har legat nerbäddad i två dygn nu...
Verkligen ingen höjdare!
Men idag har jag iaf vågat mig på en liten promenad i slaskvädret. Jag tycker alltid att man känner sig liiite piggare om man får i sig lite frisk luft.
Nu ska jag unna mig en lång varm dusch!

3 kommentarer:

Rijo sa...

Åh, vilken fin klänning!!! Duktiga du! =)Magsjukan du med =/. Vi har legat sen i torsdags, hela familjen i tur och ordning. Blä.

Sara sa...

Hej, nu är tävlingen i samarbete med Småtting avslutad. Kika in och se vem som vann!

Ha en bra dag!

Gårdsromantik sa...

Så söt och ROSA!!!

Glad Påsk!
Önskar Maud