söndag 1 november 2009

Blocket-fynd och karmstolar!



 
Idag har jag varit väldigt produktiv!
Jag hann naturligtvis inte med allt som jag hade tänkt igår...men det berodde mest på att jag åkte iväg och köpte en möbel som jag sett på en blocket annons. Där försvann säkert tre timmar, bara sådär!
Men det berättar jag mer om längre ner i inlägget..

En av alla saker som jag har fixat idag är mina 2 karmstolar, äntligen!
Jag fick dom av mina föräldrar i somras. Dom i sin tur har haft dom väldigt länge...men då har dom mest fungerat som dammsamlare uppe på vinden.
Stolarna var väldigt smutsiga och i behov av ny klädsel..
Egentligen behöver dom nog lite ny färg också...men det får bli vid ett senare tillfälle!
Jag tycker dessutom att det är ganska charmigt när det är lite nött och avskavt, en åsikt som dock inte delas av min sambo! Men så länge han inte erbjuder sig att måla stolarna så får han nog stå ut! Hihi!!

Så här såg stolarna ut förut förrsten...













Jag bytte ut det brunrandiga tyget mot fusk-fårskinn...
Nog blev det lite bättre va?!
En av stolarna var lite mer trasig än den andra...och den lyckades jag inte fixa till på ett bra sätt..
Jag trodde först att jag hade lyckats, men när jag skulle resa mig från stolen så brakade det till!
Inget bra ljud alls...
Jaja...jag får kolla på det där i morgon..

Nu till mitt underbara blocket.fynd!
Jag har länge letat efter någon typ av förvaring till mina tyger, men eftersom mitt pysselrum är ganska så litet har det begränsat urvalet en aning..
Jag ville från början ha en gammal skänk, men det fick inte riktigt plats.
Men så såg jag denna underbara lilla ved-låda på blocket!
Färdigmålad och klar och storleksmässigt passar den precis!!
Den var tom. billig, så jag kunde knappt tro mina öron när jag fick höra att den fanns kvar!
Jag är sååååå glad så glad!!



 

Nu ska den bara fyllas med tyg, en sak som jag tyvärr inte hann med idag!
Men...det blir ju en ny dag i morgon!

God natt på er där ute!

6 kommentarer:

Brunkullan sa...

Vilket fynd! Och stolarna blev jättefina.
Det är skoj när man känner att man hittat det där man sökt så länge:)
Susanne

Saras Inredning sa...

Wow vilket härligt fynd. Det blev jättefint.

Såklart du är med och tävlar hos mig :)

Lycka till.
Kram/Sara

Lobben sa...

Vilka härliga fynd du gjort. Karm stolarna är het fantastiska.
Ha det bra.

Mindi sa...

Vad roligt att du vill vara med och tävla. :)
Jag önskar dig LYCKA TILL!

Är det du som har virkat den söta Hello Kittyn på höger sida? :)

Kramis
M i n d i - julswappen

Susilull sa...

Vilken fin blogg du har!

Kul att du hittade till mej och vill vara med och tävla!

Ha det så bra!

Anna-Lena sa...

Hej!

Vad fin stolen blev! Roligt att du vill vara med i min utlottning. 2 lotter ligger i potten för din del.
Lycka till! Kram Anna-Lena♥