tisdag 31 augusti 2010

Förvaring är A och O



Det finns en vägg inne på lillans rum som stått tom sedan vi renoverade, av den enkla anledningen att jag inte har kunnat bestämma mig för vad som passar bäst att ha där.
Tillslut bestämde jag mig för att sätta upp en enkel liten hylla med lite småförvaring.
Jag hittade en hylla på loppis, målade den rosa (förövrigt röd karamellfärg i vit målarfärg...."man tager vad man haver" heter det väl..) som kontrast till den vita väggen. På hyllan står det tre burkar som förvarar pärlor och snäckor. För att göra burkarna lite roligare virkade jag små hättor till dom. Det ljusblåa plastkorgen som bland annat agerar förvaring åt några pärlplattor kommer från Rusta, och vovven känner ni säkert igen sedan tidigare..

Under hyllan står det en ABC-tavla som jag har gjort.
Istället för att spendera två-tre hudralappar på en köpt planch så tyckte jag att man enkelt borde kunna fixa en själv. Den här är ganska enkel och gjord i Word.
En uppskattad gåva till en bokstavsfascinerad 5-åring!



1 kommentar:

Helena sa...

Vad bra ideèr du har, och bokstavstavlan var helfin.