fredag 13 november 2009

Mormorskuddar!





Nu har jag äntligen sytt klart mina första mormorskuddar!
Jag började sy på den vita för flera veckor sedan, men av någon anledning tappade jag lusten mitt i!
Så den har bara legat och samlat damm...
Men nu är den iaf klar!
Plus en till som lillan ska få ha i sitt rum..



Den rosa är jag faktiskt lite extra stolt över eftersom jag har handbroderat monogrammet själv... *duktig Anna*
Kuddfodralen är tyvärr inte strykta på bilden, jag blev lite för ivrig så det glömdes bort!!



På den vita kudden sydde jag fast en gammal virkad duk!
Kuddarna blev bra mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på...och kul var det!

Nu ska jag byta om och sen är det dags för första etappen av köksrenoveringen!

4 kommentarer:

Susanne sa...

Hej,dessa kuddar är så jätte fina tycker jag,,har försökt en gång men det bidde inge bra,,kanske jag gör ett nytt försök en dag..Kram till din helg..Susannae

Maria ( Idekroken ) sa...

Skikkelig fine puter :) Og masse nyedlig virkat :)

Klemmer fra meg

Grodmamman sa...

Jätte fina kuddar du har sytt! Jag har också sytt en sådan som jag broderat på och det var inte gjort i en handvändning direkt!:)
Kram

Pixi sa...

De vart jättesnygga strukna som ostrukna!!=)