söndag 2 januari 2011

God fortsättning...


Nu har både jul och nyår passerat, och jag måste erkänna att jag tycker att det känns ganska skönt.
I år "drabbades" jag aldrig av dom där riktiga julkänslorna - vilket var lite trist - men sånt är livet. Jag får helt enkelt ta nya tag nästa år..
Känner jag mig själv rätt så åker nog julgranen ner i sin kartong ganska så snart, för nu ser jag fram emot våren och framförallt ljuset!

På bilden ser ni efterrätten som jag bjöd på på julafton (dock var jag på jobbet när det var dags för fika, men jag hade sparat en cupcake som jag provsmakade på kvällen när jag kom hem), hur som helst så blev det iaf juliga cupcakes.
Dom bestod av chokladmuffins med saffransfyllning, toppad med pepparkaksfrosting och dekorerad med ett chokladhjärta. Receptet till muffinsen hittade jag här och receptet till pepparkaksfrosingen hittade jag här.
Det blev nog lite väl mäktigt för min smak, men jag skulle kunna gissa att en vanlig chokladmuffins med bara pepparkaksfrostingen nog skulle kunna bli riktigt mumsigt!

Jag har laddat upp med en hel del nytt pyssel till det nya året, och förhoppningsvis också lite inspiration till er andra. Så håll utkik framöver så ska jag nog kunna dela med mig av det jag grejat med den senaste tiden...

Hoppas ni får ett riktigt härligt år 2011!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Låter som en spännande cupcake :) ska provas någon gång.