tisdag 20 september 2011

Converse


En kompis till mig (som för tillfället är gravid med sitt första barn) frågade om jag möjligtvis kunde virka ett par Converse skor till den kommande familjemedlemmen. Eftersom jag länge har tänkt prova ett annat virkmönster på den här typen av skor (jag har ju virkat ett par skor tidigare för er som minns det..) så passade det alldeles utmärkt.
Dom här skorna blev väldigt mycket bättre än dom jag gjorde tidigare och riktigt roliga att virka var dom också.

Originalmönstret till skorna hittade jag här. Det är på engelska men för er där ute som inte kan läsa engelska virkmönster så har pysselkiisen varit snäll nog och gjort en finfin översättning här.
Dock kan det vara bra att kolla på det engelska virkmönstret även om du virkar efter den svenska översättningen eftersom det finns en hel del bilder som kan vara till hjälp på originalbeskrivningen.

5 kommentarer:

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Så OTROLIGT fina, den dag jag får barn ska jag lära mig göra sådana =) Ha en bra tisdag... KRAM K

Anonym sa...

Men gud så underbara! Jag måste försöka få till ett par sånna. Kram

TruckerElin sa...

Fina! :) Vad har du använt för garn?

Hildas hem - Sofia sa...

Men jisses vad du är grym på att virka. Jag såg alla fina djur ute i högerspalten. Grymt! Tyvärr har jag inte tålamod till det själv :)

hjartatshem sa...

Grymt fräcka!