söndag 7 november 2010

Tofflor


En gång i tiden ägde jag en grönblå ulltröja.
Tyvärr råkade den hamna i tvättmaskinen tillsammans med 60-graders tvätt...så den krympte till barnstorlek och nu finns den inte mer...
Som tur var sparade jag iaf tyget och tänkte att det nog kunde vara bra att ha.
Här om dagen kom jag på vad jag skulle göra, det fick helt enkelt bli ett par tofflor! Dom är väldigt små och passar kanske på ett barn i ett-års åldern eller nåt så jag vet inte alls vad jag ska ha dom till, men dom blev så himla söta så det spelar ingen roll. Jag vet inte om det framgår på bilden, men i tyget är det små, små silvertrådar som gör det där lilla extra.
Jag fick faktiskt tyg över så det kanske blir ett par tofflor till...

Mönstret till tofflorna hittade jag här!
På mina tofflor har jag dock ändrat en aning och sytt langettstygn runt om och sedan virkat ett par små blommor...
Dom får representera min söndagsbild, och vill ni ha ännu mer superhärlig inspiration så tycker jag att ni ska kika in på Fabriken! 

4 kommentarer:

Mia sa...

De är sååå söta. Vad fint det var med det turkosblå och rosa.

Pixi sa...

Perfekta!!=)

Petra / Popetotrora sa...

Underbart söta!! Tack för tipset på mönster, det ska jag absolut testa!

Anonym sa...

Hej!
Jag har adobe reader men min dator vill inte öpna filen, allt stängs bara ner :(
hade varit en smart julklapp nu när man har lite pengar... tack för en intressant blogg!!!
Mvh ena