tisdag 9 november 2010

Kök


Vi gjorde en budgetrenovering av köket för ett tag sen, och jag har har varit ganska sparsam med att visa några bilder på hur det blev. Idag är fabrikens tisdagstema köksinredningar, så då passar det ju bra att visa ett litet smakprov på hur vårat kök ser ut just nu...

Vi behöll köksstommen och de befintliga köksluckorna, men piffade upp dom en hel del med målarfärg, nya handtag från IKEA och tillsågade skivor av Brandéns panelskiva. Lampan och klockan hade vi sedan tidigare och kommer även dom från IKEA. Mina porslinsburkar till lök och vitlök köpte jag för väldigt länge sedan, jag kommer tyvärr inte ihåg var...jag tror faktiskt att jag inte ens hade flyttat hemifrån då..
Vovven ska ju också ha det fint så hon fick nya matskålar i förra veckan (även om det nog mest var för min egen skull som dom inhandlades...men det talar vi tyst om tycker jag..).
Kaklet fick sitta kvar, precis som diskbänken.....men nya ljusa tapeter sattes upp.
Nu är det enda som fattas en passande köksblandare, något jag just nu håller på och kikar efter, och sen får den lilla budgetrenoveringen anses vara färdig!

Nämnde jag förresten att köket var mörkblått när vi flyttade in?!
Det blev en skaplig förändring kan jag lova...

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilken fint kök! Och fina bilder!

Ha en bra dag!

Malin på pastill.nu sa...

Vilken härlig budgetrenovering, det ser jättefint ut! Målade ni om luckorna själva? Jag är lite sugen på att byta handtag på vårt kök, jag undrar om man kan hitta handtag med exakt samma mått, så man slipper problem med skruvhål :-S