fredag 4 juni 2010

Studenttider

Idag är det nog en hel del som får njuta av både student och examen!
Det är en så underbar tid nu när både fruktträd och syren står i blom. Vart man än går blir man praktiskt taget överrumplad av dessa ljuva dofter och sinnesintryck!
Härligt, härligt!


En av dagens nyblivna studenter kommer firas med ett av mina halsband som present!
Det är en fyrstav i 925 Sterling silver som är fäst med en karbinhake på en 1.5 mm kulkedja.
Just den här är stansad på två sidor, men det går att stansa på alla fyra om man vill..
Den här modellen med en fyrstav, karbinhake och kulkedja kostar 550:-.

Här hemma har vi så smått börjat ladda för en helg med fiske!
Vi är ungefär 10 personer sammanlagt som ska ut i skogen och fiska, grilla och bara ta det lugnt.
Jag verkligen älskar dessa turer (som vi tyvärr gör alldeles för sällan). Man kommer liksom in i ett helt annat tempo så fort man börjar närma sig skogen.
Allt blir lugn och fridfullt och all oro och stress försvinner för ett tag...lite näring för själen så att säga..
Sen är det ju skoj om någon lyckas få en fisk också, men det gör inte så mycket om det inte blir så.
Vi får väl se om jag har turen med mig och återvänder med en stor fin regnbåge!

Hoppas ni får en toppenhelg, för det tänker jag ha!

1 kommentar:

diana sa...

Tror du skulle gilla mina nya tävlingar! =)