torsdag 24 juni 2010

Det gäller att markera...


Tro det eller ej, men mitt nuvarande pysselprojekt är stickning!
Jag kom på att jag skulle försöka mig på att sticka en kofta (i barnstorlek). Jag har ju lovat att jag ska försöka mig på ett lite mer avancerat mönster än de mössor som jag slängde ihop i vintras..
Eftersom jag är väldigt ovan när det gäller att sticka så är det här en riktig utmaning, men en rolig sådan!
Om den någonsin blir färdig återstår att se, men hittills har jag lärt mig otroligt mycket iaf!


Mönstret jag använder mig av krävde markörer efter ett tag, och jag var inte sen att nappa på en anledning till att pyssla lite. *fniss*
Jag drog fram pärlorna och tången och vips så hade jag knåpat ihop några söta små stickmarkörer. Dom är faktiskt inte bara fina att titta på, dom är otroligt praktiska också!
Visst blir allt lite roligare att pyssla med när man har fina och bra saker att använda sig av?!

Nu ska jag ut och njuta i fina vädret!

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen.
Men va häftigt! Det gäller att ha fantasin i beredskap, då kan man skapa nått så praktiskt & fint som du gjort =)

Önskar dig en underbar Midsammar & hoppas du mår bra!
Varm kram Tina