torsdag 20 augusti 2009

Tips-dags!

Jag tänkte dela med mig av en sida på internet som jag ofta är inne på!
Där finns det jättemånga bra och roliga pysseltips...
Där finns gratis beskrivningar på allt från virkning, papperspyssel, trådslöjd och sömnad till decoupage, broderi, nålfiltning och diverse småpyssel!

Sidan jag skriver om heter Mönster-arkivet, och har ni aldrig varit inne där förut så kan jag verkligen rekommendera det!

Tänkte dela med mig av ett eget litet pysseltips också.
Jag har nämligen tänkt att köpa en ny lampa till lillans fönster, men just nu har jag inte riktigt råd.. (plus att jag inte har hittat på den där "perfekta" lampan än..)
Men lillans fönsterlampa var så himla trist så jag tänkte att jag kanske kunde fixa till den lite..

Sagt och gjort...jag tog fram en gammal spetsgardin och den mindre roliga lampskärmen..


Sen klippte jag ut en bit av spetsen som var lika stor som lampskärmen.
Efter det limmade jag fast tyget på överkanten och på nederkanten av lampskärmen med vanligt universallim.
Så här blev resultatet...



Fortfarande inte den roligaste av lampor...men visst blev den liiiite bättre iaf!

Nu ska jag ut i solen och måla min pysselbänk!

11 kommentarer:

Therese sa...

Super duper bra idé!
Jag älskar mönster-arkivet. =D

Ha en bra helg!
Kram
Tezz

fröken pony sa...

Tack för tipset!

/fröken pony

ps. jag älskade lampan, jättefin!!

Pixi sa...

jag bara älskar den sidan!! Kanon att den finns !! Lampan blev hur fin som helst!! =)

Helena sa...

Jag tycker lampan blev tokfin. Helt annan!
Vilken underbar ide
/Hella

Penseldraget sa...

hej
tack för att du vill delta i min utlottning =) önskar dig lycka till...så mycke fint du har pysslat med....=)
kram pia

Fågel Blå sa...

Vilken smart ide den blev ju j
jättefin!

Kram Kathrine

Liten Bod sa...

Hjälp vad mycket fina beskrivningar! Jag hinner varken jobba eller sova :) Lampan blev helt klart bättre! Kram, Tina

Samlerskan sa...

Så snygg lampan blev. Dags att börja leta gamla lampskärmar att piffa upp.

Fröken Tindra sa...

Vilken mysig blogg du har!! Lampskärmen blev jättesöt! Kul idé.
Skall kika in på sidan du tipsade om. Låter spännande!
Kram!

Ida sa...

Hejsan Anna!
Vad fin lampan blev. Tänk vad påhittig du är. Önskar att jag hade samma energi.

Kram på dig gumman.
/Ida

rockygirl sa...

Hel mysig blogg du har! Riktigt duktig på pyssla!! =) här kommer jag kolla efter många tips och ideer! kram