lördag 15 augusti 2009

Renoveringen del 1: Barnrum

Jag har ju lovat att jag ska visa bilder på hur det har gått med renoveringen i vårat lilla radhus, så här kommer dom första bilderna!

Jag tänkte börja med det rum som det nog blev störst skillnad i efter att vi gjort om....nämligen lillans rum!

När vi flyttade dit såg det ut så här:


Väldigt....blått....



Passade inte riktigt i ett blivande prinsessrum..


Pricken över i-et...silvriga garderobsdörrar!
Ja, alla har vi olika smak och stil....så det är ju tur att det går att göra om!

Förarbetet på väggarna var ingen direkt höjdare, så det gick åt en hel del jobb för att få det bra!
Vi valde att måla lillans väggar eftersom jag inte kunde hitta på en tapet som jag tyckte om....som inte kostade skjortan!

Vi målade en rosa fondvägg i färgen "Lingonshake" och resten av väggarna blev vita (äggskal).
Vi är väldigt nöjda med färgen...den rosa är rosa utan att vara för rosa...om ni förstår vad jag menar!

Golvlisterna fick sig en omgång med vitfärgen...

Nu ser rummet ut så här:

Den vitmålade sängen


Tallrikshyllan, ett fynd från blocket


Lampan som jag har gjort.
Gjorde sig bra mot den rosa väggen



Lillan har sitt namn i stora bokstäver på väggen.
Bokstäverna kommer från duktiga Ida med bloggen "Drömmar om vitt och shabby".



Ett litet fönster.
Gardinen är gjord av en kökshandduk från Lagerhouse



Den obligatoriska postlådan från Bruka Design.
Ett måste i varje barnrum!



Den lilla pigtittaren är ett loppisfynd som jag ska renovera när jag får tid..
Den lilla byrån som fungerar som nattduksbord hade jag när jag var liten, men kommer från början från min mammas mormor och morfar...om jag inte minns helt fel..



Garderoben blev målad vit med en liten rosa krona på översta luckan.
Tilda ängel från Tradera


Knopparna som sitter på både garderoben och den lilla byrån kommer från "Fridas Gård"!


Den lilla brickan var från början blå och är inköpt på loppis.
Jag målade om den vit med samma rosa krona som på garderobsdörren



Mattan


Spargris från Cult Design


Den söta dockservisen är ett loppisfynd


Den supersöta tavlan som lillans farmor har gjort

Oj, det blev ett långt inlägg det här! Haha!
Och ändå har jag inte visat hälften än...ni har ju inte sett hennes lilla kök på plats tex.
Aja...det får vi ta en annan gång...
Rummet är inte helt klart än, och kommer nog aldrig bli det heller för det är så fruktansvärt skoj att fixa där inne!
Så det kommer nog mååånga fler bilder från det här rummet! *ler*

Nej, nu måste jag ta tag i den här dagen!

Sköt om er där ute!

6 kommentarer:

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Oj vad fint det blev :D

Therese sa...

Vilket sött rum. Sånt rum skulle man vilja ha när man var liten. Härligt inte för skrikig rosa.
Mmmm maränger blev jag sugen på när jag ser den rosa färgen.
Bra jobbat tjejen.
Kram
Tezz

VvW Design sa...

Vad fint rummet blev! Jättemysigt!
Vi har också ett sådant blått rum som vi inte har gjort någonting åt. Jag stänger bara dörren varje gång jag går förbi där, för jag orkar inte titta på färgen.
Verkligen tur att man kan göra om sådant, eller hur? ;-)
Blir spännande att få se mera bilder av rummet. Ha en fin dag/helg.
KRAM, Ann

Grodmamman sa...

Vilken skillnad det blev i hennes rum! Det blev verkligen jätte fint!
Har också tänkt beställa bokstäver från Ida, men har inte bestämt ord än!:)
Kram

Nina sa...

Vilken förvandling! så smakfullt och fint! Tavlan var ju sååå underbar! Är den målad på tyg?
Ser fram emot att se fortsättningen :-)

Anonym sa...

Men Anna!
Inte visste väl jag att du pysslade och gjorde så vackra saker! Jag är riktigt imponerad av dig!! Kämpa vidare, du är fantastiskt duktig!

Jätte fina saker.
Kram Cindy.