tisdag 4 augusti 2009

God kväll!

Här hemma är det mest bara målning som gäller just nu.
Jag har väl mest hela tiden färg på fingrarna och ideérna sprudlar i huvudet!
Bland annat så har jag målat om pigtittaren som jag köpte på loppis för ett tag sen....

Den lilla knoppen till lådan hittade jag faktiskt hemma hos mina föräldrar.
Den satt på en liten låda som jag tror har tillhört en gammal kaffekvarn eller liknande...hur som helst så fanns bara lådan kvar då, men jag tänkte att knoppen nog kunde komma till användning på något vis...

Här kan ni se hur pigtittaren såg ut förut..

Igår var jag och min sambo iväg på en loppisrunda.
Eller.....det var meningen att det skulle bli en runda, men flera ställen hade stängt då så vi åkte bara till två loppisar.
Men ibland behöver man inte åka så långt för att hitta en del fynd..
Vi kom bland annat hemdragandes med det här pelarbordet som för tillfället håller på att förvandlas från träfärgad till vit.

Tänkte ha det som vardagsrumsbord....om det passar dvs.
Bild kommer!

Sen har jag även börjat måla ett gammalt tidningsställ som min kära pappa har gjort i slöjden för en herrans massa år sedan..

Av nån anledning tyckte han att det skulle målas rött...men nu ska det ändra skepnad och bli vitt, vitt, vitt..
Egentligen så är det väl inte så speciellt för er kanske...men jag tycker det är charmigt när man kan bevara gamla saker..
Särskilt när det är en sak som är gjord av någon som ligger en varmt om hjärtat!

Självklart har jag inte bara pysslat med målning...det har även blivit en hel del smycken.
Men det får jag visa en annan dag, för nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen och sova..

I morgon hoppas jag kunna börja fixa ordning i mitt pysselrum. Det är för tillfället det rum som har fått minst uppmärksamhet efter flytten...dvs. det råder totalt kaos!!
Meeen, det blir som det blir...

Sov så gott!!

4 kommentarer:

Monkan sa...

Pigtittaren blev jättefin, verkligen ett lyft jämfört med innan, och sån jättefin knopp du fick tag på.

Tidningsstället var fint, men väldigt... rött :-) Vitt blir garanterat en succé.

Ankan sa...

Åh va fina grejer Anna! ^^ Älska att pyssla!!

VvW Design sa...

Vilken fin blogg du har. Hit återkommer jag absolut. Har länkat till dig på min blogg!
Har precis köpt en Nikon D60 och är jättenöjd.
Ha en trevlig kväll.
KRAM

emve sa...

Vilken fin pigtittare! Jag har också en brun gammal sådan som jag funderar på att måla vit.