onsdag 5 november 2008

Lite mer virkat

Jag har legat sjuk nu i flera dagar så jag har passat på att virka lite för att få tiden att gå.
Men det har inte gått så fort eftersom mitt huvud inte riktigt vill samarbeta...
Men jag lyckades iaf få ihop en brudkrona.
Så här såg den ut när den var färdigvirkad...

...och så här ser den ut nu när den är stärkt och klar! Lite skillnad va?!=)

Jag vet inte alls vad jag ska ha den till, men den blev ganska bra iaf för att vara första försöket!
Jag tror även att jag hade aningen för grovt garn men det spelar ingen roll...jag har ju inte direkt tänkt ha den när jag gifter mig!=)

Jag har även virkat en bit chokladtårta!

Den här hade jag inget virkmönster till utan jag improviserade lite, men man kan få så otroligt mycket inspiration på internet! Finns så många jätteduktiga virk-tjejer där ute!=) (än så länge har jag inte hittat på nån virk-kille nämligen;-))

Ett tips för er som vill börja virka är att lära er engelska/amerikanska virkmönster. För när man kan det så finns det verkligen hur mycket som helst att virka ute på nätet!
Jag har lärt mig det och det är jag mycket tacksam för...men när jag kör fast så brukar jag gå in på den här sidan för att få hjälp---> http://www.nexstitch.com/v_crochet_videos.html
Det är en jättebra sida med förklaringar och videor på hur man virkar, så den rekommenderar jag varm!

Inga kommentarer: