tisdag 11 november 2008

Den lila hemligheten...

...är avslöjad!!
Det blev en lila sjal till lillflickan!
Hon ville helst att den skulle vara rosa (såklart) men allt måste kanske inte vara rosa, så vi kom överrens om att sätta dit några rosa virkade blommor istället!

Om ni tittar noga så ser ni att jag även satte dit några små pärlor på blommorna..

Så här ser den ut på mig...jag är hemma och är sjuk så just nu strosar jag runt i min fina pyjamas vilket ni kan se på bilden!;-P

Den blev himla söt tycker jag! Och enkel var den oxå...när jag väl hade listat ut hur dom menade på det engelska virkmönstret jag gick efter. Det var bara att virka en massa stolpar i princip!
Hon blir iaf ensam om att ha en sån här sjal, och hemmagjort är ju alltid finast!=)

3 kommentarer:

Linnea sa...

så fin! ;)

Katta sa...

Vilken jättefin sjal du gjort, fint med blommorna på med.Kul att du vill vara med i min tävling, såg att du med har en så jag går till den och signar upp nu,kram Katta

marita blücher sa...

Hej Anna,
Tusen tack för din kommentar på min blogg. Vilken fantastiskt söt sjal du virkat och en smart kompromiss med färgvalet.
Ha det så gott.
Kram/Marita