tisdag 19 oktober 2010

Utmaning


Jag har fått en award av snälla Linda som har den fina bloggen Lindas Lantliga.
1000 tack!
Vanligtvis brukar jag inte svara på de utmaningar som tillkommer med awarden, men idag tänkte jag göra ett undantag.
Jag skall alltså berätta 7 saker om mig själv...lite klurigt men jag ska ge det ett försök.

1. Jag jobbade som Au-pair i Schweiz för några år sedan. En helt otrolig upplevelse och bland det bästa jag gjort! Jag växte otroligt mycket under den tiden och gjorde massor som jag aldrig trodde att jag skulle klara av.

2. Jag är en så kallad bonusmamma till en liten 5-årig tjej. Det är inte helt enkelt alla gånger, men absolut värt det och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne.

3. Jag är helt galet envis! Om ni frågar mina föräldrar så skulle jag kunnat heta det i andranamn... Jag är nog definitionen av "kan själv" och har alltid varit. Både på gott och ont....
Visst är det superbra när man kan saker själv, men nu under mitt liv som vuxen och sambo har jag fått lov att inse att det inte är så farligt att be om hjälp...
Det kan faktiskt vara ganska så bra och rent utav nödvändigt ibland.

4. Jag har väldigt svårt för att läsa böcker. Jag har alldeles för mycket idéer för att kunna sätta mig ner och fokusera på vad som står i en bok. Det spelar faktiskt ingen roll hur spännande boken är, jag lyckas iaf hamna i massa funderingar på hur jag skulle kunna fixa "det där"....och hur jag kan ändra "det där".
Men det gör ingenting...det är ju inte som att jag sitter sysslolös och rullar tummarna direkt!

5. Jag tycker att mjukisbrallor är den bästa uppfinningen sedan hjulet!
Det finns verkligen inget bättre än att få komma hem och slita av sig jeansen och krypa ner i ett par lagom slitna och urtvättade mjukisbrallor!

6. Mina knän knakar varje gång jag böjer på dom, och ibland knakar det även i min käke när jag gapar eller tuggar. Enligt en läkare är det för att jag har överböjliga leder....men det vette sjutton hur det går ihop när jag är stel som en pinne annars...?

7. Jag är väldigt sentimental av mig, vilket resulterar i att jag gråter alldeles för ofta när jag tittar på tv och film!

Ja, det var lite nonsens-fakta om mig det!
Nu ska jag dricka kaffe och sen blir det handling.
Hoppas ni får en bra dag!

Inga kommentarer: