söndag 2 november 2008

Prinsessrum

Nu ska jag visa det senaste i inredningsväg här hemma, nämligen i min sambos dotters rum!
Hon har ett fruktansvärt litet rum med minst sagt begränsade möbleringsmöjligheter. Vi bor i en liten lägenhet, en 2,5:a för att vara exakt, och hennes rum är halvan....så då kanske ni förstår.
Nu har jag bestämt mig för att försöka fixa till hennes rum så att det blir både fint men viktigast av allt, även praktiskt!
Det första jag har gjort nu är att fixa en sänghimmel, för alla små prinsessor måste ja ha en sänghimmel...eller hur?!=)
Men jag gillar inte direkt dom där myggnätsliknande grejerna som finns att köpa så jag gjorde en själv. Först bad jag min kära sambo att göra ett litet enkelt stativ som sprejades svart. Sen tog jag ett par gamla gardiner som jag hade hemma....och voila!!



Försök att ignorera dom mindre vackra tapeterna....bor man i en hyresrätt så gör man... *suck*

Jag tycker det är kul när man kan återanvända gamla grejer som man har hemma så dom här gardinerna får sitta ett tag, får se om jag byter till andra framöver..
Funderar även om jag ska sätta dit någon söt liten ljusslinga högst upp vid stativet, men vi får se..

Jag har planer på att fixa till hennes "köksdel" snart, så att den blir lite mer praktiskt och så..
Jag lovar att visa bilder på det om och när det blir av!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag hittade din bild när jag googlade bilder på sänghimlar. Var köper man en sådan stång du har satt upp typget med?

Vänligen
Helena

Pyssel och Trams sa...

Helena: Stången har min sambo svetsat ihop själv, så den finns tyvärr inte att köpa.