lördag 1 november 2008

Lavendeldoftande hjärtan!

De senaste dagarna har jag grejat med ett sy-projekt.
Jag har sytt lavendeldoftande vetekuddar "a la shabby cheek!"
Det blev en hel del till slut..
Jag har tänkt att några av dessa ska bli julklappar, en ska farmor få, en ska mormor få och en ska kära mammsen få! Jag hoppas att det blir uppskattat..

Dom är ca 19 cm breda och 15 cm höga. Ganska behändig storlek, perfekt för att bota mensverk tex.=) Tyget går att ta av och tvätta och tanken är att man på så vis ska kunna använda dom länge..
Men det bästa är nog ändå den milda lavendeldoften!
Vill man inte använda dom som vetekuddar kan man ju alltid ha dom som prydnad för den härliga doftens skull..
Nu har jag gjort ganska många så jag vet inte riktigt vad jag ska gör med resten..
Funderar på om jag ev. ska ha en tävling och lotta ut en kanske, jag gillar ju att vara med på tävlingar själv...som ni kanske har märkt!;-) Hmm...vad tycker ni?

Vi får väl se hur det blir...

Inga kommentarer: