söndag 23 november 2008

Julskylt


Jag gjorde några bokstäver i plåt idag, tyckte ordet jul var ganska passande!=)
Här har jag hängt upp dom lite provisoriskt s att ni ska se hur dom ser ut..
Och försök att ignorera dom fruktansvärda tapeterna i bakgrunden...det gör jag....varje dag...!;-P

Idag har vi varit ute i skogen och plockat mossa, kottar och lingonris. Det var väldigt trevligt att komma ut lite, men jag kände att jag nog ska fixa det lite tidigare nästa år så jag slipper tjälen och snön..och som vanligt var jag alldeles för optimistisk i mitt klädval så jag frös så jag skakade ganska direkt! Nog för att jag hade mössa och vantar och så...men jag hade nog behövt täckbyxor eller åtminstone långkallingar...
Jaja, så kan det gå..

Nu ska jag nog fixa en krans och en bordsdekoration.
Jag och lillflickan har för övrigt haft en riktig pysseldag idag, då vi har gjort både smällkarameller och kristyrdekorationer!=)
Riktigt mysigt va det att klippa och greja till ljudet av julmusik och snön fallande utanför fönstret! Och lillflickan hade superkul och blev överlycklig över sina nygjorda "handväskor" (aka smällkarameller)!:)
Egentligen hade jag väl tänkt vänta till 1:a advent innan jag spelade julmusik här hemma, men man kan ju inte julpyssla utan julmusik!!=)

Hoppas ni har haft en lika mysig helg som jag!
Hej på ett tag!

2 kommentarer:

Therese sa...

Men vilket bra tips, det tackar jag för!

Trevlig kväll!

Anonym sa...

Åh, vad mysigt det låter! Jag hade tänkt få adventspyntat på balkongen och inventera julsakerna i helgen, men det hanns inte med alls! :( Jaja, tur att det är några dagar kvar till advent!