tisdag 18 november 2008

Lusse lelle..

Jag tänkte att jag skulle prova på att virka en lussekatt nu när det snart är lussetider!

Virkmönstret har jag hittat på själv, men det var inte direkt särskilt svårt...bara att virka en "korv" i princip..

Den 6:e december är det inplanerat med pepparkaksbak här! Vi har en tradition sedan många år tillbaka att jag och mina kusiner träffas hemma hos mormor och bakar pepparkakor.
Det är så mysigt när det doftar nybakade pepparkakor...
Det är någonting som jag verkligen ser fram emot varje år...det är så härligt med jultraditioner när man träffas och umgås....och uppskattat både av min mormor och av oss!=)

Nu står det inte heller på förrän det är dags att ta fram ljusstakarna! *mys*
Det är så härligt när man är ute och går på kvällen och ser fullt med ljus som lyser i alla fönster! Det blir en helt annan stämning på något vis...
Härligt, härligt!=)

Ps. Glöm inte att vara med och tävla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin! Har aldrig kunnat virka så jag är mycket imponerad att man kan skapa sånt här:-)