torsdag 10 november 2011



Den här tårtan ville en av mina arbetskamrater överraska alla på hennes helglag med, så med ganska kort varsel fick jag dra igång med tårtbakning. Självklart ställer man upp för sina arbetskamrater!

Tårtan bestod av ljus sockerkaka fylld med chokladkräm och jordgubbsmousse. Den är spacklad med mjölksmörkräm och täckt och dekorerad med sugarpaste.

Till den här helgen ska det bakas tre tårtor till, bland annat en till mitt helglag. Gött!
Så nu ska vi smaska tårta hela jobbhelgen! Inte helt fel...

Ursäkta för dom mindre bra bilderna på tårtan förresten, men korten knäpptes i lite halvpanik kl 06:30 strax innan jag skulle åka iväg till jobbet. Så ni kanske förstår att jag varken hade ljuset eller tiden på min sida...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Önskar att jag var med i ditt helglag än! :( kramar i massor.. Föredetta jobbkompisen!

Två Små Gryn sa...

Så underbar fin!! Kan tänka mig att den är lika god som fin...