tisdag 2 december 2008

Kransar

Nu var det några dagar sedan som jag skrev här, men jag har haft fullt upp som jag kan tänka att många andra av er därute också har haft så här innan jul! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har svarat på dom kommentarer som ni har lämnat, men jag skall bättra mig, jag lovar!=) Jag blir iaf hemskt glad när ni skriver några rader!

I fredags åkte ljusstakarna fram, helt underbart! Blir en helt annan stämning när man ser hur det lyser och glimmar i alla fönster. Igår passade jag även på att stryka och sätta upp julgardiner så nu börjar det kännas som advent på riktigt!

Nu väntar jag bara på att hyacinterna ska slå ut så att det blir att dofta sådär underbart "juligt"!

Jag har självklart hunnit med att pyssla lite i helgen också!=)
Kransar stod på schemat, mamma ville bland annat ha en till sin ytterdörr.
Jag ville göra en ganska traditionell krans men med något lite annorlunda...så här blev den till slut:

Jag använde mig av både mossa och lingonris och sen prydde jag den med spetsband, små nypon, kanelstänger och två bjällror.

Sen fick jag inspiration när jag var hemma hos en kär vän till mig, hon hade en så himla fin hjärtkrans inne hos sig....hennes var iofs köpt men jag blev så himla inspirerad så jag ville prova att göra en liknande. Den blev väl rätt ok, men oj va tid det tog!! Riktigt pilligt för "bladen" var i tunn metall och hemskt sköra och ville bara rasa av. Kom på sen att jag nog skulle ha limmat på dom först och sen använt mig av ståltråd....ajaa....man lär så länge man lever!=)


Ber om ursäkt fö den dåliga bildkvaliteten...*suck*

Jag har kommit på att jag gör ganska mycket pyssel i form av ett hjärta! Haha!=) Varför vet jag inte riktigt...det bara blir så..

Jag klurar fortfarande på att ha en tävling här men jag har inte kommit på vad som skall lottas ut än....men håll utkik för det dyker nog upp snart!

Hoppas ni får en bra dag allihop!

5 kommentarer:

Sofie sa...

Jättefint hjärta, och kransen också! Ha en bra dag!

annashusidingtuna sa...

så fint du pysslar.
Kransen och hjärtat blev jättebra båda två.
Kram Anna

Anonym sa...

Toksöt krans! Låter spännande med tävling :)

Vero sa...

Väntar med spänning på din tävling.

Hjärtat blev jättefint!

http://merving.blogspot.com sa...

Vad fina saker du gör! Tack för titten!