lördag 13 december 2008

Uppdatering av diverse pyssel!

Igår var vi och tittade på lill-flickans Lucia! Dom var så duktiga så!=)
Dom hade sitt Luciatåg utomhus, så det blev riktigt stämningsfullt i mörkret med en massa snö!

Jag har självklart pysslat en hel del den senaste tiden också, men eftersom jag inte har haft kameran har jag inte kunnat visa det för er..

(Kass bild som vanligt....)
Inspirationen till den här fick jag från Lilla Flisans hus, min blev inte lika fin som hennes men den får duga!
Sen drog jag även fram symaskinen för ett tag sen och sydde en hel del ljuspåsar. Två till mig och resten ska bli julklappar!

När jag ändå hade symaskinen framme så passade jag på att sy upp kökshanddukarna som hänger i lillans "kök". Här kan ni se vilka handdukar jag pratar om...
Blev iaf mycket bättre nu...

Självklart har jag även virkat en del den senaste tiden!
Den här gången gav jag mig in på ett helt nytt område i virkningens värld, nämligen barbie-kläder!!
Jag kom på att jag skulle försöka mig på att virka en klänning!
Jag hittade ett mönster och satte igång, halvvägs insåg jag dock att det var ett mycket konstigt mönster...för det fanns ingen knapp eller liknande. Så om jag hade gjort enligt beskrivningen så hade jag i princip virkat in dockan i klänningen, om ni förstår vad jag menar...
Jag ville ju att man skulle kunna ta av och sätta på klänningen utan problem, så jag fick improvisera lite...
Så här blev den iaf:

Jag måste ju erkänna att urringningen är under all kritik, blev kanske lite väl vågad....men, men... Lillan blev iaf nöjd och det är ju huvudsaken!;-)
Jag gjorde även en hatt till, efter eget mönster, och en kjol...



Jag har väl gjort några fler saker också, men just nu kan jag faktiskt inte komma på vad...haha!=) Så kan det gå när man har många bollar i luften!
Men jag återkommer väl med det...

Hoppas ni får en härlig Luciadag!
Här har vi iaf strålande solsken och massor av snö, precis som det ska vara!!=)

(Hoppas ni vet att jag har en tävling på gång igen, vill ni vara med så kan ni kolla här!)

3 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Oj, vad du är duktig på att virka, det blev ju jättefint.
Ha en fin lucia kväll!
Kram Anna

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jättefina saker du gjort! Min mamma virkade oxå kläderna till mina barbiedockor o ibland händer det att jag tar fram min lilla docklåda bara för att få titta på kläderna =)

ha en underbar dag!

Kram

Malin sa...

Åh vad sött =)
Vad du är duktig att virka!
Kram Malin