tisdag 2 november 2010

Pyttesmå...


Stilleben,med betoning på andra stavelsen: stillében, (tyska Stillleben, troligen av nederländska stilleven, av stil 'stilla' och leven 'liv'), även kallat nature morte, är en motivkategori inom måleri och fotografi, som bara innehåller föremål. Ofta gäller det sådant som hör till hemmet – bordsserviser, blommor, böcker – men ibland dödskallar (vanitasmotiv), dött villebråd etc. sedda på nära håll.
                                                                     Källa: Wikipedia 
 

Fabrikens tisdagstema är stilleben, som ni kanske förstår...
Så nu på kvällen gick jag runt hela huset på jakt efter något fint och inspirerande att fota, men just nu är allting här hemma bara en enda stor röra så jag visste inte alls vad jag skulle kunna visa er (för jag antar att ni inte är så väldigt intresserade av smutsig disk och klädhögar..).
Men sen gick jag in på lillans rum och då kom jag på det!
Dom här små söta flaskorna köpte jag för 1:- st på en loppis i helgen. Jag vet inte riktigt om det framgår av bilden, men dom är verkligen pyttesmå....bara 5 cm höga.

Hoppas ni får en fortsatt härlig tisdagskväll!

Inga kommentarer: