söndag 21 november 2010

Pepparkaksbak


Just nu sitter jag och myser med morgonens första kopp kaffe och tittar ut på stora vita snöflingor som singlar ner här utanför. Än så länge har jag (konstigt nog) inte fått några direkta julkänslor, men det kanske kommer sen till helgen när vi får ta fram alla ljusstakar och ljusslingor och tända första adventsljuset...
Jag hoppas det iaf!

Igår var det dags för det årliga pepparkaksbaket hemma hos min mormor! För er som inte vet det sen tidigare så kan jag berätta att det är något som jag och min kusin gjort sedan vi var små. Strax innan jul varje år så åker vi hem till mormor och kavlar utav bara den! Numera brukar lillan vara med också eftersom hon älskar att baka..

Nej, nu slutade det visst snöa och kaffet tog slut. Dags för en påtår...
Ha det så jättebra, och om ni vill se fler söndagsbilder kan ni som vanligt kika in på Fabriken!

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Åh så mysigt det låter! Både att dricka kaffe till snöfall och att få baka pepparkakor traditionsenligt.

Ha en fin start på veckan!
Kram
Cathrin

Emma sa...

Gillar din fina kakburk, jag har en likadan :D
/Emma