måndag 12 januari 2009

Nya bakverk och ett Nobelpris!

Jag har virkat en hel del den senaste tiden, både beställningar och en del "nya" grejer!
Bland annat har jag virkat ett par läckra glassar!


Glassarna går att göra i huuur många olika varianter som helst! Ex. olika sorters topping och olika "smaker" på glassen!

Jag har även virkat en blåbärspaj!



Den här pajen blev ganska platt, men det gjorde jag faktiskt med flit för jag ville nämligen att den skulle passa att ha i lillflickans söta pajform!
Men om jag gör en ny så kommer den antagligen att bli lite tjockare..
Funderar på att göra en jordgubbs-/hallon-/körsbärspaj (kalla det va du vill) nästa gång.

Sen avslutar jag denna virk-kavalkad med att visa ett par finska pinnar som jag har knåpat ihop..



Jag måste även visa det fina Nobelpriset som jag fick utav Tekla Maräng!

Jag tackar ödmjukast för denna fina award!=)
Det värmer verkligen i mitt lilla hjärta!!


Sen vill jag även berätta om mitt lilla projekt som jag grejar med just nu.
Jag har bestämt mig (med en del uppmuntran från Vero) för att att öppna en ny blogg, en försäljningsblogg av mina virkade objekt...så att säga..
Där kommer jag lägga upp exempel på vad jag gör, med bild och pris...
Ja, mer info osv. kommer sen, men jag tror det blir bra! Plus att det nog blir lättare för er att se vad som går att köpa och vilka grejer som är unika och som endast görs i ett exemplar...

Men som sagt, jag återkommer senare när virksidan är "in action"!

Hoppas ni får en bra dag!!

6 kommentarer:

Vero sa...

Bra att du tar tag i försäljningbloggen. Jag har redan en beställning på gång. Men till oktober 2009... Hahaha... då vill jag ha en liten virkad princesstårta. Men jag kan avvakta ett tag... Du kanske förstår vad jag ska ha den till? Haha...

Ha en underbar dag!

Evfa/Nystverket sa...

Hej
Jag har precis hittat hit, men kommer definitivt att återkomma. Så himla roligt det är med likasinnade runt om i landet. Välkommen att hälsa på hos mig!

kramar Effie

Emmas idéer sa...

Pax för att beställa två glassar...
En med vit glass och ljusblå topping & en med blå glass och vit topping.
de var Så himla fina..

Sen vill jag beställa en vit cupcake med vit klet uppepå du vet.
& den ska ha en pärla högst upp om det går bra. den ska bara vara rund i formen uppepå inte så där spritsad som en del är om du vet.

Hoppas det går bra, hör av dig.

Hugo älskar sina tårtor och kakor och leker med dem varje dag.

Sen har jag en annan förfågan också men det kan vi ta sen för det är ett större projekt.

Kram

Anonym sa...

Åh, det är ju så man svimmar, vilka underbara kreationer du har skapat. Som jag nämde i ett tidigare inlägg så är jag intresserad av att beställa från dig så det passar ju ypperligt att du startar en webshop. Håller utkik! Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad kul Pyssel och trams e-shop det ser jag fram emot. Du gör ju så himla fina grejer.
Jag skulle vilja beställa 2 st maränger, tänkte ha dom vid datorn när jag bloggar. Min mail adress är teklamarang@ymail.com

Kramar Marie

lovefriidrott sa...

Kul att du hittade till min sida:)
Jisses vilka bedårande bakverk!!
Dom seer ganska så smarriga ut:)
Kul att hitta hit.
Sätter in dig bland mina bloggar, hoppas d är ok
Kram sari