fredag 9 januari 2009

Beställningar

Nu börjar det rulla in en del virkbeställningar, vilket är superkul!!
Igår gjorde jag klar en prinsesstårta och idag ska jag börja med ett par andra bakverk.

Jag kanske borde sätta fasta priser för det jag gör...just nu hittar jag på lite allt eftersom..
Jag tycker egentligen inte om att ta betalt, jag vill helst bara ge bort saker som jag gjort....men det funkar ju inte riktigt i längden. Min sambo säger jämt att jag är för mesig när jag ska bestämma pris, men jag vet inte jag..
Jag vill ju inte ta hutlösa priser, för jag är ju inget proffs precis!
Men jag försöker tänka på hur lång tid det tar att göra vissa saker och sen utgå ifrån det..
Jag hoppas att ni tycker det är ok!

Jag är även öppen för olika förslag om ni vill ha någonting virkat av mig som jag inte har gjort än! Jag gillar utmaningar, så har ni en egen idé så är det bara att höra av sig!

Idag har jag MASSOR att göra, vet inte riktigt hur jag ska hinna med...
Hoppas ni får en trevlig helg!

3 kommentarer:

Vero sa...

Det är jättesvårt att prissätta hantverk och skall man sätta priser på sitt eget så blir det oftast för lågt, man är lite för feg... Kanske är det kvinnligt?

Men gör en lista och gör upp lite fasta priser, så har du. Du kan ju alltid ändra den eftersom, men då vet du vad du skall ta.

Har inga förslag på vad du skulle kunna virka, men lovar att komma med det om jag kommer på något. Jag är superfötjust i din Tod. Är du ägare av honom själv?

Ha en superfin dag tjejen.

Vero sa...

Jättebra idé att ha en separat blogg tycker jag. Alltid kan man få nånting sålt och då är det prismärkt redan.

Det är ju synd att Tod bara finns i en... Han är ju så söt. Det står ju skrivet "ta hand om mig" över honom... *pussar*

Ser fram emot att få besöka en ny blogg hos dig då... *flinar* Ska se till att hjälpa dig göra reklam för den sidan då, genom min sida. Det kan jag lova.

Anonym sa...

Måste bara skriva till dig för jag tycker att du gör helt underbara saker! Hittade sidan av en slump! Jag tycker att det ser ut som att du skulle vara ett proffs! Verkligen! Jättefina saker, är lite sugen på en nåldyna kommer nog att köpa något av dig här framöver! Kommer att lägga in din blogg under favoriter så jag kan hålla koll på allt du lägger upp! Tummen upp till dig och dina saker! Jobba på! =)