måndag 5 april 2010

Till mig?!


Nu har jag sytt igen, men den här gången blev det faktiskt en klänning till mig själv!
Jag utgick efter mönster när jag sydde, men överdelen och "kjolen" är två olika mönster som jag har sytt ihop och överdelen är inte heller sydd precis enligt mönstret..


Jag har aldrig sytt ett klädesplagg till mig själv förut (om man inte räknar med någon basic-kjol i syslöjden för 100 är sedan..) och inte har jag sytt i en dragkedja förut heller, så det här var lite utav en utmaning!


Klänningen är långtifrån perfekt, men jag är supernöjd med mitt första försök.
Den här kommer jag absolut använda mig av i sommar! Jag har lärt mig massor och redan bestämt tyg och mönster till klänning nr 2, så snart kommer det nog dyka upp fler varianter på bloggen.

10 kommentarer:

Anna sa...

Riktigt snygg klänning och riktigt nice tatuering :D

Unknown sa...

Så jättefin vad duktig du är! Jag fick en symaskin av min man för inte så länge sen, tänk om jag kunde också.
kram

Jennie sa...

Jättesnygg! Verkligen imponerande för att vara första försöket!

Linda.. sa...

Åh så snygg den blev! Jag vill vara först att beställa, den dagen du börjar sälja ;)

Tina sa...

Hej hopp!
Å va duktig du är. Den är jätte snygg. älskar din tatuering oxå =)
Önskar dig en fin Tisdag!
Kram Tina

Lilla Vrån sa...

Så himla fina saker du har sytt sedan jag senast besökte din blogg...du är duktig du!
Klänningen var jättesnygg förstår att du fått mersmak på att sy när reultatet blev så lyckat.
Ha en fin dag!
Kramar/Carina

Ankan sa...

Guuud va fin Anna! Va duktig du är! Jag tror jag ska satsa på att sy efter mönster nästa gång... Blev sjukt fin den där! Normalt brukar jag chansa, det blir ganska godtyckligt då dock... :)

Lovisa sa...

OH så fin klänning! Jag bara avgudar dina mumsiga kakor och bakelser med, men jag tror den här övervann dem till och med :)
Det är inte så att du kan avslöja varifrån du fick mönstret?

Tack för en mysig och underhållande blogg,
Lovisa.

Stina sa...

men åååh vilken fin=) va duktig du är!! måste prova göra nåt till mig själv jag med:D

Li.W sa...

Jätte fin klänning och snygg tatuering :)
Linda