tisdag 5 januari 2010

Blått är flott



Nu har jag börjat sy lite igen!
Klänningen på bilden är min senaste skapelse, gjord av ett eget mönster och tyget kommer från ett gammalt påslakan.
Jag gjorde även egna kantband (snedslå) i samma tyg, tipset på hur man gör hittade jag här!
Jag hade dock ingen snedslåveckare, men det gick ganska bra ändå... Lite pilligt bara.


Bak i nacken sitter det två band som man kan knyta med.
Nu hoppas jag bara att lillan kan ha den, och att den blir godkänd såklart...



Men hon brukar inte vara så kinkig så länge det finns någonting "flickigt" på kläderna...och klänningen är ju faktiskt full av blommor (även om den råkar vara blå..)..
I det stora hela blev jag ganska nöjd med klänningen. Visst blev en del grejer lite sneda och mindre bra, men jag är ju nybörjare så jag kan väl inte ha allt för stora krav!
Huvudsaken är att jag lär mig av mina misstag, och det gör jag...heeeela tiden! *fniss*



För ett tag sen köpte jag namnband som man kan sy fast på diverse saker, men jag har inte sytt någonting på länge...plus att jag faktiskt har glömt bort dom.
Men nu kom jag ihåg dom, så en sydde jag fast längst ner på klänningen.
Jag tycker nog allt att det ser lite "proffsigare" ut, och så tycker jag att det är kul att visa upp att kläderna faktiskt är hemmagjorda och inte ännu ett i skaran av alla massproducerade plagg!

Här hemma går jag runt och nyser och snorar som vanligt.
Som jag skrev förut så åkte jag på en brakförkylning strax innan jul, och den höll i sig ett bra tag.
Under hela julhelgen var näsdukar, nässpray och halstabletter mina allra bästa vänner...
Sen hann jag känna mig skapligt frisk i ungefär 2-3 dagar innan förkylning nr 2 slog till!!
Så nu är jag brakförkyld igen.. *suck*
Hoppas det går över lite fortare den här gången bara.

2 kommentarer:

Karin SKARA sa...

Härliga bilder du har i Bloggen.
God Fortsättning på 2010.
Hoppas du hinner göra det du tänkte 2009 men inte hann med, så du slipper ha det över dig 2011 :o)
Karin //

Lisa sa...

Va kul med märkningen, blir verkligen proffsigt! Snygga kläder du gör också, är sååå avundsjuk på dig som kan så mycket! Härligt tjejen!!
Kram från mig /Lisa