torsdag 22 oktober 2009

Länkar till virkade godsaker!

En liten ros, virkad av mig...

Jag har fått en hel del förfrågningar efter tips på länkar med gratis virkmönster,
och då särskilt på virkade bakverk.
Mönstren till mina virkade godbitar är tyvärr hemliga...än så länge iaf..

Men det finns massor av gratis virkmönster ute på nätet, det gäller bara att ha lite tålamod och veta vad man ska söka på..
Så nu tänkte jag dela med mig av några gratis mönster som jag har hittat på!
En del mönster är tyvärr på engelska, men jag kan verkligen rekommendera att ni lär er att tyda engelska virkmönster om ni inte kan det redan..
För då öppnas det upp helt nya möjligheter och massor med mönster!

Hur som helst, här kommer några tips på virkade godsaker:

* Här kan finns mönster till en virkad cupcake
* Här finns mönster till en virkad rulltårta
* Här finns mönster till massor av olika typer av virkad mat (engelska)
* Här finns mönster till virkade praliner, "dammsugare", chokladboll och även en del stickade godsaker
* Här finns mönster till diverse virkade bakelser (engelska)
* Här finns mönster till en virkad semla
* Här finns mönster till virkade bullar
* Här finns mönster till ett virkat pepparkakshus
* Här finns mönster till virkat godis (engelska)
* Här finns massor av olika amigurumi mönster bland annat.. (engelska)

Glöm inte heller bort Mönsterarkivet, som jag har rekommenderat förut.
Där finns massor av bra och gratis virkmönster!

Det här var bara ett axplock av alla länkar som finns, och om ni har fler förslag på gratislänkar så fyll gärna på i kommentars-fältet!

8 kommentarer:

elisabet sa...

Detta är inte kaffebröd precis
men rätt söta ändå tycker jag

http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/06/09/one-bad-egg/

Therese sa...

Oj vilken fin ros, den skulle jag vilja ha mönster på ;) hihi

Gårdsromantik sa...

Så bra tips!

Lägger genast till dig bland mina favoriter - jobbar som textillärare när jag inte har gårdsbutik!

Kram Maud

LadyNight sa...

Håller med ovan, rosen var jättefin :) Hoppas du läcker ut mönstret till den i framtiden :)

Virkirutan sa...

Hejsan! Vilken fin blogg:)
Just nu har vi dagens blogg, va med i tävlingen så har du också en chans:D

www.virkirutan.blogg.se

VirkarN sa...

TACK! Vilken inspiration man fick!

På våran blogg har DU just chansen att vara med i Dagens Blogg!
Kika gärna in! :)<3

Micke sa...

Hej! Jag såg att några länkar går till crochetras gamla blog.
Den virkade rulltårtan borde nog vara Virkad rulltårta istället
och pepparkakshuset borde nog vara: Virkat pepparkakshus

Du får jättegärna uppdatera!

Pyssel och Trams sa...

Tack för infon Micke, nu ska det vara fixat!:)