torsdag 17 juni 2010

Tillökning!


Jag är en riktig hundmänniska!
När jag var liten hade vi en underbar liten cocker spaniel och sedan dess har hundar alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Jag har alltid varit övertygad om att jag även i vuxen ålder skulle ha en liten vovve som familjemedlem, men det var innan jag träffade på mannen i mitt liv..
Han är utan tvekan också en hundmänniska, men tyvärr så är han av den allergiska typen!
Eftersom jag inte kan bota hans allergi så har drömmen om en hund liksom falnat en hel del genom åren..


Den enda sortens hund som han tidigare har fungerat bra med är pudel, han hade tom. en liten pudel när han var yngre.
Så här om dagen bestämde jag mig, jag kontaktade några pudeluppfödare och sedan begav vi oss dit för att hälsa på! Jag ville veta om jag helt skulle få lov att släppa tanken på hund, eller om det faktiskt kanske fanns en liten chans..
När vi kom till första uppfödaren möttes vi av 4 små supersöta aprikosfärgade valpar! Sen fick vi även träffa mamman och pappan till valparna, och vi gosade och myste så mycket vi bara kunde.
Min sambo gjorde allt han kunde för att vara säker på att han inte kände av allergin, han tom. gnuggade sig i ögonen efter att han tagit i hundarna..
Inte ett tecken på allergi!

Uppfödarna hade en liten tik valp kvar som inte var tingad och efter en hel del diskussion och dividerande bestämde vi oss.....hon skulle få flytta hem till oss!!
Ni kan inte förstå hur lycklig jag är just nu, jag känner mig som ett barn på julafton.
Jag ska äntligen få min alldeles egna lilla vovve!

Den 5:e juli ska vi åka och hämta hem henne...ååååå vad jag längtar!!!

1 kommentar:

Evfa/Nystverket sa...

Vad roligt! Skulle gärna också ha en hund men med tanke på jobb m.m. så går det inte just nu.
Lyllos dig!