onsdag 26 maj 2010

Jordgubbstårta


Tyvärr började den här dagen inte mycket bättre än gårdagen, tvärt om faktiskt...
Jag vaknade kl 07.00 av fruktansvärd smärta i halsen, och nu känner jag mig nästan lite febrig också...
Usch vad jag hatar att vara sjuk, jag är alldeles för rastlös för det!!


När jag sedan klev upp ur sängen för att brygga mig lite kaffe upptäckte jag att jag inte var helt ensam i köket. Bredvid mig på golvet sprang nämligen en liten myra förbi....och så en till, och en till...
Jag följde "myrspåret" ut i hallen, och där gjorde jag de stora upptäckten.
Vi har blivit invaderade av myror!!
Dom små rackarna har klättrat in genom dörrspringan och gjort sig riktigt hemmastadda.
Som tur är vet jag ett mycket effektivt sätta att bli av med dom, nämligen snus!
Jag lånade några prillor av farsgubben och sedan rev jag sönder dom och spred ut innehållet utanför ytterdörren, alldeles vid kanten där dom kröp upp.
Och tro det eller ej, men nu är dom borta!
Min pappa använde samma metod förra sommaren då dom drabbades av en koloni med flygmyror.
Fungerar fint som snus! *fniss*


Som ni ser har jag precis blivit klar med en "ny" typ av tårta, närmare bestämt en jordgubbstårta!
Det passar väl bra till sommarens alla tebjudningar och kaffekalas?! *ler*
Som vanligt kommer den finnas till beställning i min försäljningsblogg.
Nu ska jag krypa ner i ett varm bubbelbad och försöka kurera mig lite!

Inga kommentarer: