måndag 23 februari 2009

Söta lilla Robin!

För ett tag sen fick jag faktiskt samma förfrågan av två olika personer, nämligen om lilla Tod fortfarande fanns att köpa eller om jag kunde göra en ny.
Tod blev såld för ett bra tag sen och bor numera hos Vero och har faktiskt tom. fått sig en egen blogg som heter "Tods Betraktelser"!=D

Eftersom jag helst inte vill göra två lika Amigurumi-figurer (med undantag för Molly) så sa jag att jag skulle kunna göra en liknande, men med vissa förändringar..
Jag gillar nämligen när mina figurer är unika, och detta gör ju även att köparen betalar för en "one of a kind" Amugurumi som ingen annan har och det gör - i mina ögon iaf - att dom blir lite mer speciella!

Efter en del mail fram och tillbaka kom vi överrens om att den första figuren skulle se ut såhär:

Den här lilla killen döpte jag till Robin!

Han finns fortfarande i min ägo men håller just nu på att förbereda sig för en resa till Norge där hans nya familj bor!=)

Jag tycker att han blev supersöt och jag hoppas att han skall skänka mycket glädje till den lilla pojken som ska få ta hand om honom.


Den andra "Tod" är inte klar än, men bilder kommer självklart när han är färdigvirkad!

Jag är för övrigt helt överväldigad över att så många vill vara med i min lilla utlottning!!
Verkligen jätteskoj!
Men än finns chansen, så har du inte anmält dig till tävlingen än så kan du göra det här!

Just nu virkar jag som bara den!
Har flera beställningar som måste bli klara så jag har ingen anledning att ligga och lata mig precis..
Men det är så kul att tänka sig att det finns en hel massa människor som har mina virkade skapelser hemma, och att jag på så vis har möjlighet att skänka lite glädje till både barn och vuxna! Det betyder en hel del för mig och jag hoppas att jag får fortsätta med det ett bra tag framöver!

Just ja, jag hoppas att ni vet att om ni har egna önskemål om vad ni vill ha virkat så är det bara att höra av sig. Oavsett om det gäller virkade bakverk eller virkade Amigurumi-figurer, det mesta går säkert att ordna..

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen väntar en kväll på jobbet!

11 kommentarer:

Vero sa...

En bror till Tod minsann. Så söt så.

Självklar är man med i din tävling.

Jenny sa...

Hej!
Nämen attans vilken cool brorsa!!
Hur söt som helst:)

Är så impad av dina underbara alster!
Ha en bra dag,
kram Jenny

Anonym sa...

Hejsan hoppsan detta var helt otroligt söta små godisar,mmmm något gott till kaffet,eller the. Man blir ju glaer att kolla här. Klart att jag gör ett försök att vinna något sådant flott.Har ingen Blogg men men testar på annat sätt. Kram till Dig o alla dina små flotta arbeten en liten bloggtassare

Marie//Tekla Maräng sa...

Oj en liten Robin har kommit till värden, kul att han ska flytta till Norge.
Ha det gott Marie:)

Anonym sa...

Guud va duktig du är Anna! Jag fattar inte hur du kan! Jag kan knappt virka en grytlapp... Very impad! :) Kram!

Nina sa...

Hallojsan!
Vad fina grejer du virkar.
Det ser gott ut med bakelser och go
bitar.
Kramar =)

Pixi sa...

Ohh du e så duktig..vet du att det kommer en bok nu på bokus snart som handlar om amigurumi..vad hittar du dina mönster! Kram =)

Doris_Assar sa...

Herreguuuud så söt!!!!

Anonym sa...

Vad fina figurer du gör. Du har inte något sött mönster för en gris? Skulle vara intresserad av en färdig sådan isåfall. =)

Anonym sa...

Åh vilka fina saker du gör! =D Duktig du verkar vara.

Floppetiflopp sa...

Hei,
Ville bare informere om at lille Robin har blitt en favoritt hos minstemann her i hus. Nå har vi hatt han hos oss en god stund, og han har fått opplevd en hel del. Vi liker han og velger å tro at han liker oss også.

Takk igjen, for søte lille Robin :)