torsdag 7 februari 2013

Återanvändning


Jag älskar återanvändning. Jag får lite utav en adrenalinkick när jag kommer på nya användningsområden för olika saker. Det finns oändliga möjligheter och användningsområden med det mesta, det gäller bara att komma på dom...

Fabrikens torsdagstema är just återanvändning, eller återbruk.
Jag visade upp ett av mina återbruk för inte alls längesedan i form utav ett par prylhyllor. Går att läsa om här för dom som vill.

Det kändes lite småtjatigt att göra ännu ett inlägg om hyllorna, så istället får min lilla "industrilampa" stå modell.

Dock blir det kanske inte alltid så himla bra när man har kommit på en ny idé och drar igång ett projekt. Iallafall är det så för mig. Vissa grejer borde nog stanna på idéstadiet där dom gör sig bäst.
Den här lampan är väl en sån grej.
Idén kommer härifrån och när jag såg den blev jag alldeles till mig! Jag rotade fram en hel massa gammal bråte i form utav en ljusstake, hålband, en konservburk och några skruvar och muttrar, sen satte jag igång.
Efter ett antal skärsår och svordomar var den klar.
Slutresultatet....nja....kanske inte det vackraste av prylar precis...
Men det var riktigt roligt att göra den iaf!

Förövrigt står även lampan på ett återbruk. En idé som jag med säkerhet vet att jag inte är ensam om.
Det är en gammal bitsockerlåda som får agera tidningsförvaring. Här kan ni läsa om den.

För mer inspiration, kika in på Fabriken!


14 kommentarer:

Ninette sa...

Vilken härlig lampa! gillar massor!

Emma sa...

Jag tycker der var en alldeles förträfflig lampa! superfin, hade jag haft någon som helst kunskap i att dra sladdar hade jag slått till på att göra en likadan (men otäcka minnen av felmontering och stötar och minnesluckor gör sig påminda, jag är nog bäst lämpad.till att överlåta el till andra:)

Satu Pysselblogg ! sa...

Vilken häftig lampa du har gjort
Kram Satu

Sara sa...

Men oj vilken fin lampa! Jag måste börja samla på konservburkar, får väl börja med att äta mat som finns i konservburkar.. Allt för pysslandet!

carolina sa...

Supercool lampa! Den gillar jag skarpt :)

Systeryster och jag .... sa...

Kikar runt lite på din härliga blogg

Malin på pastill.nu sa...

Vad fin den var! Jag har tänkt göra en liknande, men har gjort så många lampor här hemma så vet inte vart jag ska ha den :-o

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Jag gillar oxå din lampa men visst är det så, allt man pysslar blir inte lika fint som man hade tänkt sig...

KRAM Karoline

Anonym sa...

Det kan vara den smartaste lampan jag sett!!

Nina sa...

Bra inspiration, tack för tipset. Jag ska se till att göra en liknande någon dag! Tycker faktiskt att din är mer intressant och snyggare än den du utgått ifrån.

Sanna sa...

Oj oj den blev ju skitsnygg!! <3 Läcker!

Linda sa...

så kreativit!

Sanna sa...

Wow!! Den lampan skulle man inte tacka nej till! Störtcool!! <3

Sofia sa...

Lampan blev hur häftig som helst! :)