fredag 4 mars 2011

Slutresultatet av källartrappsrenoveringen

Nu är äntligen renoveringen av källartrappen klar, och eftersom några av er har frågat om inte jag kan visa några bilder när det är klart så kommer ett litet smakprov här nedanför.
För er som inte har sett hur det såg ut innan finns det en liten förebild här!

Korgar från Åhlens, halkskydd från Ellos.

Färgerna går i vitt, grått och svart.
Trapp, ledstänger och hyllor är gråmålade, tak och väggar är vitmålade och korgar och halkskydd är svarta. (Halkskydden är väl egentligen mörkgråa om man ska vara petig..)
Jag kände att halkskydd var lite utav ett måste eftersom vi har både en liten hund och en liten flicka som har gjort finfina volter i den trappen tidigare. Dock måste jag tillägga att vår kära lilla ruffstuffs till hund inte riktigt har fattat själva syftet med halkskydden än, så hon skuttar gladeligen på sidan om dom när hon ska upp och ner i trappen..

Brandfiltsfodralet som jag gjorde hänger fint på sin plats!

Det var lite svårt att ta fina ljusa bilder i vår ganska mörka källartrapp, men jag hoppas att ni kan se på ett ungefär hur slutresultatet blev iaf!
Nu ska jag gå ut med hunden en sväng och sen ska jag krypa ner i ett varmt bad, förhoppningsvis ska det kunna ge mig lite ny energi så jag klarar av att gå till jobbet sen...

Trevlig helg på er!

4 kommentarer:

Linda.. sa...

Vad snyggt det blev! Sagt det miljoner gånger, men säger det igen: Du är duktig du ;) Vi har börjat dra lite i mattan i vår källartrapp. Ser inte ut som att det kommer bli lätt att få den trä-ren. Så om du inte tröttnade på din renovering, är du välkommen hit! :) Krya på dig.. kram

Sara Thörnlund Persson sa...

Åh, gud vad fint det blev! Suveränt!

Anta sa...

Helt otroligt vilken skillnad, super snyggt, bra jobbat. Ha en mysig helg

Sanna/Pysselglädje sa...

Wow vad fint det blev! Vilken förvandling!