fredag 24 september 2010

Svampexplosion!


Den här fina burken är det andra loppisfyndet jag gjorde i tisdags.
Jag upptäckte den redan när den kom inrullandes på en vagn full av andra "nya" grejer som skulle upp i hyllorna, så jag höll lite koll på var burken hamnade och sen snappade jag åt mig den fort som ögat!
Priset var ju inte heller helt fel, 10 kr skulle dom ha...och sen var det visst 75% rabatt också så jag fick den väl i princip gratis..

I förrgår tog jag med mig vovven ut på en svamprunda i skogen, vilket resulterade i 7 liter trattkantareller!
Jag hade kunnat plocka myyyycket mer, men jag hade ingen stans att göra av dom till slut..
Det är helt galet vad mycket svamp det är i år, jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande!
Men det är riktigt roligt...ja, allt förutom rensningen då....som jag dessutom inte har tagit tag i än.
Måste nog göra det idag...

Trevlig helg på er där ute!

1 kommentar:

Dorpan sa...

trattkantareller är sååå gott... crêpes på det eller bars smörstekta... vill med ut o plocka HAHA... men svårt när man är gående och inte körandes =) =)