tisdag 1 december 2009

Kökskaos!


Glasklockan har fått sällskap av två glashjärtan i fattigmanssilver.

Idag är det första december, och tro det eller ej.....men jag vaknade faktiskt upp till ett vintervitt snölandskap i morse!
Eller...snölandskap var väl kanske en liten överdrift...
Men ett litet vitt pudertäcke ligger det iaf på marken, och det gör faktiskt en enorm skillnad rent ljusmässigt!
Det känns mycket ljusare och trevligare...ja, tänk vad lite vit färg kan göra! Hihi!
Men tyvärr smälter det nog bort lika fort som det kom hit..

Nu sitter jag och laddar med en kopp kaffe, jag ska nämligen ner och fortsätta måla i vårat kökskaos snart!
För kaos är verkligen rätta ordet!!
Kylskåpet och spisen står mitt på köksgolvet, kökslådorna står staplade på vardagsrumsgolvet och alla köksluckor är nedplockade....
Ser aningen rörigt ut så att säga..
Jag målade hela köksstommen igår, och idag ska jag måla en sista gång! Det tar lite tid, men det är så skönt att se hur renoveringen går framåt.
Den så kallade planeringen som jag gjorde för ett tag sen, när det gäller renoveringen i köket, den sprack redan innan jag hade börjat..
Jag upptäckte nämligen att det satt 4 lager tapet på väggen, så det var bara att riva och bredspackla...
Det tog sin lilla tid kan jag lova..

Men nu ska jag alltså måla en gång till, sen är det tapetseringsdags och min kära pappa hjälper mig fixa till köksluckorna som ska få sig en liten "makeover".
Till helgen ska vi förhoppningsvis lägga in det nya golvet, så nu börjar det hända grejer!
Härligt, härligt!

Dags att ta tag i dagens sysslor!

God morgon Sverige!!

1 kommentar:

Södralycke sa...

Låter härligt med lite vitt på marken, här är det bara grått och trist.....

Ha en fortsatt skön vecka, kram Johanna