onsdag 9 december 2009

Julstämning...?



Nu börjar äntligen vårat kök att se ut som ett kök igen!
Tapetseringen är klar, golvet är lagt, listerna är fastmonterade och luckor och lådor målas klart efter hand..
Det känns verkligen toppen just nu!
Kommer nog bli riktigt bra när det är klart, för än så länge är jag mer än nöjd!
Tänk att det kan bli så bra med så små medel...



Det är näst intill omöjligt att ta fina kort inomhus nu!
Dimman ligger tjock ute, det är mörkt dygnet runt och snön lyser med sin frånvaro...ska det verkligen föreställa vinter det här?!
Trist för alla barn som väntar på att få åka pulka och busa i snön.
Ja...det är väl trist för oss vuxna också, jag tror dom flesta håller med om att allt skulle kännas liiiite lättare om vi bara fick några cm snö!

 


Jag har inte fått en gnutta julstämning i kroppen än!
Jag köpte iaf ett par hyacinter här om dagen, och det är en doft jag verkligen associerar med jul.
Men njaaa....inte fick jag någon direkt julstämning för det..
Även om det doftar väldigt gott!

Helst av allt skulle jag vilja krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet nu, men jag har alldeles för mycket att stå i...som vanligt i jultider!
Får nog dricka en kopp kaffe och hoppas att orken infinner sig igen...jag kan ju alltid intala mig det iaf! *fniss*

Sköt om er!

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh vart har du köpt de fina hjärtanen (eller hur man säger :)) som sitter på blockljusen? :)

Pyssel och Trams sa...

Hjärtana har jag köpt på en loppis här i stan. Dom säljer en del nya grejer också nämligen...
Men jag har för mig att jag har sett sånna där i andra affärer också.=)