lördag 3 januari 2009

Mitt 2008

Eftersom många av er inte känner mig särskilt väl tänkte jag bjuda på en liten sammanfattning av mitt liv det gångna året!

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förut?
Jag förlovade mig med min älskling!

Har du något minnesvärt datum?
Den 11/7-08 var dagen då min sambo gick ned på knä och friade, det kommer jag ALDRIG glömma!!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga förra året...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken!! Tyckte det ploppade ut barn både här och där!=D

Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag verkligen tacksam över..

Vilka länder besökte du?
Bara lilla Sverige...

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Jag vill ha en god ekonomi...för som student är det något man definitivt inte har...

Vad var din största framgång 2008?
Ja...jag har lärt mig att ta dagen som den kommer. Att ta vara på dagen, för man vet aldrig vad morgondagen kommer föra med sig..

Största misstaget?
Kan inte komma på något för tillfället...de flesta misstagen leder ändå till något bra i slutändan så det är bara dumt att ångra sig..

Har du varit sjuk eller skadat dig?
I höstas åkte jag på en 2,5 veckors influensa...ingen höjdare. Men annars har jag nog varit ganska frisk faktiskt..

Bästa köpet?
Oj...ingen aning.. Antagligen någonting på loppis!=)

Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar...kurslitteratur...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min sambos frieri...utan tvekan!!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit ett fruktansvärt tufft år! Har mått väldigt dåligt och känt mig riktigt nere, så jag får nog lov att säga ledsnare..


Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tränat..

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gruvat mig för saker jag inte kan påverka..

Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med min familj, min sambo och hans underbara dotter!=)

Blev du kär i år?
Jag har varit kär dom senaste 4 åren!

Favorit program på teve?
Kollar inte så mkt på tv, men jag gillar CSI och liknande serier..


Bästa boken du läste i år?
Läste bara kurslitteratur, och det är ju sådär lagom upphetsande..

Bästa filmen du såg i år?
Är nog Sex and the city filmen..

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Inte så mkt just då, men någon vecka efter hade vi stort 50-års kalas eftersom både jag och min sambo fyllt 25! Superkul kväll!!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, mindre drama...

Vad fick dig att må bra?
Min älskade sambo och hans prinsessa till dotter!

Vem saknade du?
Saknar alltid min farfar, han har en särskild plats i mitt hjärta!

De bästa nya människorna du träffade?
Ja, nu har jag ju inte träffat er mina bloggvänner irl så att säga, men jag måste nog ändå säga er!=)

Jaha, det var det. Nu kanske ni har fått liiiite större koll på mig iaf!
Ni får självklart gärna använda er av denna lista om ni vill...

4 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Så kul att få läsa lite om dig!!!

Stort grattis till förlovning men framför allt till det kommande bröllopet!!!

HURRA! HURRA HURRA HURRA!!

Kram och ett riktigt superbra år till dig och din familj'!

Kram

Flisan

Vero sa...

Vad kul med förlovningen. Grattis, att gifta sig är verkligen något stort. Då har du något att se fram emot och planera.

Har antagit samma utmaning själv och det fick en att se tillbaka på året som varit.

Ha en fin dag!

Marie sa...

Kikar in till dig och din mysiga blogg, söt liten FiaLotta du har gjort.

Önskar dig en god fortsättning!

My Lovely Home sa...

Hej hoppas att allt är bra och god fortsättning på dig med Kram Johanna