lördag 3 mars 2012

Stolt faster!


Eftersom jag för tillfället är sådär ruggigt stolt som bara en nybliven faster kan vara så vill jag ju naturligtvis göra mitt bästa för att skämma bort min underbara brorson! Därför satte jag mig vid symaskinen för några dagar sedan och knåpade ihop dessa attiraljer.
Det fick bli en dreggellapp med hans namn och en randig napphållare. Både praktiskt och snyggt.

Mönstret till dreggellappen hittade jag här. Men jag såg även ett annat gratismönster på en liknande här.
Dock ska jag nog modifiera mönstret en aning till nästa gång.
Mönstret till napphållaren komponerade jag själv utifrån några tips som jag hittat på nätet. Själva gummiringen (som är av livsmedelsgodkänt gummi) har jag köpt här och klämman kommer från ett par avlagda hängslen.

2 kommentarer:

Två Små Gryn sa...

Men så fint! Och ett stort grattis till dig som har blivit faster!!

Julia sa...

Wow vilken fin och pysslig blogg du har!
Kika gärna in på min blogg, och om du gillar den, skriv en kommentar eller följ mig om du vill;) Ha de bra!/Julia(virkofix.blogspot.com)