tisdag 6 april 2010

Vår!

Igår såg jag att dom första vårlökarna har börjat titta upp ur i rabatten, så nu är det officiellt vår här i Dalarna också!
Jag planterade faktiskt en hel del vårlökar i höstas, men jag kommer inte riktigt ihåg vilka jag planterade var..
Det får väl komma som en trevlig överraskning.

Det är så härligt nu när man märker att snöhögarna blir mindre och mindre för var dag som går. Man kan höra vårfåglarnas fågelkvitter och känna hur solens strålar värmer.
Ja, jag tycker tom. om att höra surret från dom första vårtrötta irriterande insekterna!
I söndags tog jag årets första cykeltur till jobbet, och det om något är då verkligen ett vårtecken för mig.
Allting blir bara så mycket lättare på våren!

Snart är det dags att plantera vårblommor också.
En del av er där ute har säkert redan planterat någon fin påskblomma i en kruka, men det skulle nog inte funka så bra hemma hos oss.
Eftersom det blir så kallt på nätterna och jag är ganska slarvig av mig så skulle jag definitivt glömma av att ta in dom på kvällen, vilket i sin tur skulle leda till väldigt döda blommor väldigt snabbt.. *fniss*


Zinkkrukorna på bild satt faktiskt på uteplatsen när vi flyttade in, gömda i en buske, ett riktigt fynd!
Dom ska jag naturligtvis plantera någon fin växt i bara järnnätterna har kommit och gått..


Välkommen härliga underbara vår!!!

1 kommentar:

Tina sa...

Hej Anna!
Ja, nu är det vår =) Zink krukor är både rent & snyggt!!
Ser fram mot när alla blommor börjar blomma & trädens gröna blad spirar =)
Varm kram Tina