söndag 20 december 2009

Midvinternattens köld är hård...



Igår var jag ute på en liten promenad med min sambo och lillan efter jobbet.
Vädret var helt underbart, men kallt!
Som i resten av Sverige antar jag..



Idag ska jag till jobbet igen, sista skiftet innan jul!
Men först måste jag måla köksluckor...börjar bli ganska nervös huruvida vi kommer hinna klart innan jul eller inte!
Det blir nog på håret..



Nu är jag äntligen klar med alla beställningar...har en del paketering och postning kvar bara!
Så snart kan jag nog också börja njuta av "julefriden"....hmm...
Förhoppningsvis ska jag alltså hinne med lite "frid" någonstans mellan den resterande julklappshandlingen, julmatshandlingen, julstädningen, målningen....



Det blir nog bra till slut, lite stressigt ska det väl vara vid jul...?
Det hör ju nästan julen till vid det här laget...
Det viktigaste är väl att inte ställa för höga krav på sig själv!




Det blir faktiskt jul i år också...även om inte julgardinerna är uppsatta, om inte julgodiset är fixat, om prinskorven inte blivit inhandlad och om man inte har färdigmålade köksluckor på alla skåp!



Jag ska försöka att få upp julgranen i morgon, och så ska jag handla dom sista klapparna då.
Jag vet precis vad jag ska ha så det borde inte bli några större problem....förhoppningsvis! Men jag ser verkligen inte fram emot att gå och trängas med andra köpgalna julklappshandlare....
Sen ska jag väl hinna med lite städning och julmat också...men det ska nog gå bra.



Jag avslutar det här inlägget med bild på ett arvegods som jag är jätteglad att jag har fått!
Det är den här gamla kyrkan som jag har oändligt många julminnen med..
Förutom att den lyser så kan man skruva upp den och lyssna på en liten julmelodi.



Den har jag lekt med i stort sett varje jul när jag var liten..
Så det gör ingenting att korset är trasigt och att förnsterna håller på att trilla bort! Den är lika värdefull för mig endå!
Nu står den på klaffbordet i köket och lyser så fint om kvällarna!

Hoppas ni får en härlig dag, och glöm inte bort att klä på er ordentligt om ni ska ut!

Inga kommentarer: