lördag 1 oktober 2011

Första oktober



"Håll i hatten, för nu går det undan!"
Tänk att det redan är första oktober! Helt otroligt vad fort det går nu. Står väl inte på förrän första snön singlar ner och det är dags att dra fram snöskyffeln igen.
Nää...inte riktigt än va..?!

Trots att det bjudits på superhärligt höstväder den här helgen så måste vissa jobba, och jag råkar vara en utav dom. Men jag tänkte ändå smita in här visa upp ett par bilder på min nya finafina lampa som jag dreglat över i snart ett år och som jag nu äntligen köpt (för mina "födelsedagspengar").
Ska jag vara ärlig så var det foten på lampan som gjorde att jag föll för den, men nu när den kom på plats så är jag lite småkär i hela den. Den bara passar in så himla bra, som att den alltid har stått där.
Det är nog bara att inse, jag har en viss "lampfetisch". När jag satt på vardagsrumsgolvet och med sprudlande förhoppning sprättade upp kartongen som lampan kom i så tittade lilltjejen på mig med stora ögon och sa, "du ska bara ha lampor och lampor och lampor hela tiden".
Jo, så är det nog....lampor is the shit!

Inga kommentarer: