onsdag 29 augusti 2012

Gjuta i gips


När jag såg den här idén på bloggen Alla kan sy kunde jag bara inte låta bli att testa.
Det ni ser är alltså min sons lilla hand och fot gjutet i gips. Jag följde instruktionerna ganska precis och sen limmade jag fast avtrycken på ett lite grövre papper från Panduro. Tavelramen är köpt på IKEA och heter RIBBA. Min gamla Dymo-apparat fick också jobba lite med en remsa längst ner i ena hörnet.

Dock måste jag erkänna att avtrycken ni ser i tavelramen inte är mitt första försök. Snarare mitt tredje eller fjärde...
Men med en halvsovande bebis och massor av tålamod så blev det helt ok tillslut.

2 kommentarer:

MammaElva sa...

Det där var kanonfint! Skulle aldrig kunna göra en sån med mina fladdriga ungar ;) Ha en grym dag!

Alla kan sy sa...

Fantastiskt fin tavla och något som med all säkerhet kommer följa med när barnet flyttar hemifrån.