lördag 31 december 2011

Doptårtor




Ett par veckor före jul fick jag en förfrågan om jag kanske kunde göra ett par doptårtor till en liten August.
Egentligen hade jag inte tänkt göra några fler tårtor innan jul, men det lät så skoj så jag kunde inte säga nej!
Bilderna är ganska kassa men det är samma blåa och vita nyans på båda tårtorna.

Båda tårtorna bestod av ljus sockerkaka, spacklad med grädde och täckt med sugarpaste. Fyllningen i den ena tårtan bestod av hallonmousse och vit chokladfluff och den andra jordgubbsmousse och mjölkchokladfluff (om jag inte minns helt fel). Dekorationerna är gjorda av sugarpaste.


Nu fick jag äntligen chans att prova på att modellera små skor och för att vara första försöket så är jag rätt nöjd. Himla skoj va det iaf och det gick förvånansvärt smidigt.


För tillfället håller jag på att förbereda förrätt och efterrätt till kvällens nyårsmeny!
Det blir ingen tårta den här gången, men förhoppningsvis blir det gott iaf.
Jag hoppas att ni alla har haft en lika bra jul som jag och att ni får ett riktigt gott nytt år!
För mig personligen ser år 2012 väldigt lovande ut och jag håller alla tummar och tår för att det fortsätter i samma linje.
Sköt om er så hös vi nästa år!
Kram!

3 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Tårtorna vart sååååå fina & vi är så nöjda. Supergoda & helt bedårande att titta på!

Tack Kram på dig & gott nytt år!

Louise sa...

Återigen har du lyckats med finfina tårtor!! De små skorna ser helt galet fina ut och aldrig att jag hade kunnat gissa att det var dina första par!!! Gott nytt år på dig med!/Louise

Malin på pastill.nu sa...

Jättefina tårtor! Är imponerad av att du fått ut så många bokstäver, jag får psykbryt varje gång jag ska försöka använda bokstavsmojängerna :-D