tisdag 16 augusti 2011

Jag trillade dit jag med...





Efter att jag har kollat runt bland massor med fina bloggar där det sys lapptäcken till både höger och vänster kunde jag tillslut inte låta bli att prova jag med. Det här var alltså helgens pyssel för min del, en hel massa mätande, klippande, strykande och sen sy, sy, sy...
Inte för att jag vet hur många lapptäcken i babystorlek man egentligen behöver, men med tanke på hur skoj det var så hoppas jag på massor!
På dom här två lapptäckena blev färgerna ganska milda och fick gå i rosa, blått och grönt och baksidan av täcket består av ett mjukt och skönt fleecetyg.
Vad är det då som är så himla kul med att klippa sönder tyger i små bitar för att sedan sy ihop dom igen kan man ju fråga sig?!
Jag har faktiskt ingen aning, men något speciellt är det för nu kan jag inte sluta tänka på hur min nästa "lapptäckskombination" ska se ut.
Så bli inte förvånade om det dyker upp fler lapptäcken här framöver..

14 kommentarer:

m sa...

Jättefina!

Petra / Popetotrora sa...

Så otroligt fina!! Och härligt att även du fastnat i lapptäckesträsket nu. ;-)

Bollebygdsbo sa...

Det är sååå lätt att falla för lappteknik och annat kul. ;)
Jag vet - har fallit för det mesta.;)

♡ Kakan♡ sa...

Men hallå där, hur fina var inte de där??!! Älskar ugglorna:-)

Du tror inte jag kan få beställa ett till minstingens spjälsäng? SKulle vilja ha ett som går i rött, rosa och kanske lite turkost eller nåt?

KRAM!!

Anonym sa...

Men så fina! Jag bara älskar ugglorna. Kram

Maja på 64 kvadrat sa...

så fint med ugglor på...visst är det pyssligt men kul...fin blogg har du med!

Humlans Lott sa...

Superfina! Och ugglorna är bara hur söta som helst!

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Vilken UNDERBAR blogg du har =) Blir till att följa dig och kanske kan du hitta något som du gillar i min oxå =) KRAM Karoline

Sanna sa...

Supersött! Hmm jag skall snart bli moster igen..kanske man skulle ha pysslat ihop ett litet lapptäcke.. <3

Kraaaaam
Sanna

anna-karin sa...

Så mycke mysiga saker å ting på denna sida. Jag gogglade på ljuslyktor och kom hit!

Ser att du har goggle annonser hur skaffar med det?

MVH
Anna-karin

Made by Ina sa...

Har man en gång börjat kan man inte sluta, jag sydde mitt första vid 12 års ålder, sen dess har jag varit fast...man blir beroende.
Superfina blev de ;)
Kram Marina

Malin E sa...

JÄTTEFINA!!
Kram MAlin

Anna sa...

fina!!!! :)

Helena Blomdahl sa...

Du har en award att hämta hos mig! :-)
Vilka härliga täcken. Risken är ganska så stor att man trillar dit på både lappteknik och ugglor!