måndag 21 september 2009

Projekt efter projekt...


Jag har aldrig gillat lampskärmen som hörde till den här lampan, så idag bestämde jag mig för att sy en lampkjol till den...

Lampkjolen är gjord av ett ganska kraftigt hemvävt lakanstyg som jag köpte på loppis för ett tag sen...
Jag sydde även dit en spets i nederkant och satte dit en liten rosett längst upp. Men rosetten har jag bara nålat fast, så jag kan variera utseendet lite grann..
Väldigt enkel att göra, och för att vara min första egenhändigt komponerade lampkjol så är jag nöjd!

Så här mysigt lyser den nu!

Jag målade klart mitt klaffbord för ett par dagar sen också...
Det är ett bord som min farfar har gjort och som jag är väldigt glad över att kunna använda!
Men det behövde lite färg och nya knoppar..

Nu är det vitt och fint och passar perfekt i vårat lilla kök!


Jag har två gamla leksandsstolar som ska vara till bordet, men dom behöver också fixas till lite först...
Men det blir nog bra när det är klart!

Åhhh vad jag längtar efter att få börja renovera i köket!!
Det behövs kan jag lova...

Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_28.html

..med chans att vinna 1 presentkort värt 400kr från en finfin barnbutik! Kika gärna in o ha en fortsatt braig kväll =) Kram