fredag 15 maj 2009

Ännu ett loppisfynd...

Idag var jag iväg till en loppis en sväng efter jobbet.
Precis när jag skulle gå så såg jag något ihopknölat som såg lite intressant ut på en hylla..
När jag vecklade ut det så såg jag att det var en liten gammal sjuksköterskeuniform för barn.

Jag blev förälskad direkt! Och när jag såg prislappen så var det inget snack om saken....den söta uniformen skulle få följa med mig hem!

Ynka 30 kr fick jag ge för denna skönhet!
Man kan riktigt känna hur älskad denna har varit för någon liten flicka, för många år sedan..
Nu får "min" lilla flicka möjligheten att älska den i några år till!

Igår målade jag om en bricka som jag fick för ett flertal år sedan..
Innan målningen var det en tråkig furu-bricka, men nu har den nog liiiite mer charm iaf!

Det är verkligen pilligt att måla tunn text och jag är väl inte helnöjd med resultatet, men det får duga!
Jag gillar den iaf mer nu än förut..

För ett tag sedan fick jag en beställning på ett halsband av en arbetskamrat, det resulterade i detta:

Det är ett halsband till en tjej som är gravid, alltså ett graviditetshalsband!
Kedjan är en så kallad "mor och son" kedja och är så pass lång att hjärtat hamnar på magen!
Riktigt gulligt!

Den här helgen är jag ledig så jag ska försöka få några beställningar avslutade.
Jag måste erkänna att jag inte har sådär jättemycket inspiration till att virka och pilla med halsband....för i mitt huvud snurrar det mest inredningsidéer och allt annat som har med flytt att göra!
Det är nämligen bara 2 veckor kvar till vi får nyckeln till vårat nya hem och jag längtar så!!

Jag hoppas att ni får en toppenhelg och jag vill samtidigt passa på att säga hur mycket jag uppskattar era fina kommentarer (även om jag är dålig på att svara *skäms*)!

Men som sagt...det är lite mycket nu så jag hoppas att ni har överseende...

1 kommentar:

Evfa/Nystverket sa...

Vilket sött hjärta, får jag fråga var du köper dina halsbandsbrickor? Har försökt själv med silverlera men blir inte rikigt nöjd. Om du vill mejla: solfjader@yahoo.se